Misleidende verkoop thuisbatterij
1mMisleiding tijdens de verkoop van een thuisbatterij neemt toe. Consumenten worden bedrogen aan de deur en telefonisch.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft het afgelopen bijna 700 meldingen gekregen over agressieve verkoop van de thuisbatterij. Veel bedrijven doen het op dezelfde manier en bellen de consument, benoemen alle voordelen van de thuisbatterij en vragen om een handtekening ter bevestiging van een afspraak. De consument heeft dan niet door dat ze tekenen voor de aankoop van de batterij. Wanneer de consument dit ontdekt en de verkoper aanspreekt, wordt deze vaak agressief of intimiderend. Binnen 14 dagen van de aankoop, kan een consument ervan afzien. De ACM heeft voorbeeldbrieven om consumenten op weg te helpen.
Huiseigenaren worden geadviseerd om telefonisch of aan de deur nooit meteen akkoord te geven op een grote aankoop. Zorg ervoor dat je je goed verdiept in onafhankelijke organisaties. Voor meer informatie kunt u kijken op eigenhuis.nl
Bron: Eigen Huis